Societatea de analiză a datelor Cambridge Analytica a cules informaţii private de la peste 50 de milioane de utilizatori Facebook fără acordul acestora, cu scopul de a dezvolta tehnici de susţinere în campania prezidenţială din 2016 a lui Donald Trump, dezvăluie The New York Times (NYT) şi The Observer, potrivit News.ro.
Procuroul general al statului Massachusetts a anunţat că deschide o anchetă în urma acestor deazvăluiri. „Locuitorii Massachusettsului merită răspunsuri imediate de la Facebook şi Cambridge Analytica”, a declarat Maura Healey într-un mesaj postat sîmbătă pe Twitter.
Comisia pentru informaţii din Regatul Unit a anunţat tot sîmbătă o anchetă vizînd Cambridge Analytica, în contextul în care compania are clienţi în Marea Britanie, scrie Lenta.ru.
„Orice acţiuni penale şi civile care decurg din anchetă vor fi urmărite viguros”, a declarat preşedinta Comisiei Elizabeth Denham.
Facebook a anunţat vineri că suspendă Cambridge Analytica, după ce a constatat încălcări ale politicii sale cu privire la protecţia datelor.
Asta înseamnă că nici Cambridge Analytica şi nici grupul-mamă Strategic Communication Laboratories (SCL) nu mai pot cumpăra publicitate şi nici administra pagini aparţinînd unor clienţi.
Ziarele, care citează foşti angajaţi, asociaţi şi documente Cambridge Analytica, au subliniat în ediţiile de sîmbătă că este vorba despre una dintre cele mai importante încălcări cu privire la date din istoria Facebook Inc.
The Observer scrie că firma a folosit datele, pe care şi le-a însuşit fără autorizaţie, de la începutul lui 2014, cu scopul de a crea un program informatic care să prezică şi influenţeze opţiunile în alegeri.
Avertizorul de integritate Christopher Wylie – care a ajutat la înfiinţarea Cambridge Analytica şi a colaborat cu Universitatea Cambridge să obţină datele – a declarat pentru ziarul britanic că sistemul poate întocmi profilul individual al alegătorilor pentru a fi vizaţi de reclame politice personalizate.
Cele peste 50 de milioane de profiluri reprezintă aproximativ o treime din numărul utilizatorilor activi ai Facebook în America de Nord şi aproape un sfert din eventualii alegători americani de la vremea respectivă, potrivit The Observer .
„Am folosit Facebook pentru a culege milioane de profiluri ale unor persoane. Şi am construit modele în vederea exploatării a ceea am aflat despre ele şi ţintiri problemellor lor lăuntrice. Aceasta a fost baza pe care a fost construită întreaga companie”, a declarat Wylie pentru ziarul britanic.
Comentariile sunt închise