Grupul Renault a luat o decizie uluitoare. Noua Dacia Sandero nu se va construi în România. La Mioveni vor vedea lumina zilei doar Sandero Stepway, Logan și, în continuare, SUV-ul Duster, scrie promotor.ro.
Dacia Sandero nu va fi un produs românesc. Modelul va ieși de pe liniile de asamblare ale uzinelor marocane din Tanger și Casablanca. Este anunțul făcut de Marc Suss, managerul de produs de la Dacia. Până acum, și Sandero era produs în fabrica din România. Lansarea celei de-a treia generații aduce o schimbare de strategie.
Publicația franceză L’Argus scrie că la Mioveni se vor construi de acum doar noile Sandero Stepway și Logan. Tot pe porțile uzinei de acolo iese și SUV-ul Duster.
Presa franceză a anunțat încă de luna trecută că uzinele din Maroc ale Grupului Renault vor produce noile modele de la Dacia. Dar nu a menționat că Sandero va fi construit exclusiv acolo. Astfel, românii care vor comanda un Sandero îl vor primi din nordul Africii.
Decizia pare pentru moment nejustificată. Noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway au la bază aceeași platformă, CMF-B, lansată odată cu noile Renault Clio și Captur, net superioară structurii B0, folosită de generațiie anterioare. Cele trei împart și motorizările și mare parte dintre componente.
Potrivit datelor furnizate de Grupul Renault, Sandero este cel mai vândut model Dacia în Europa. 14.507 unități au fost livrate în perioada ianuarie – august, potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Versiunea Sandero Stepway reprezintă aproximativ 65% din cifrele totale de vânzări înregistrate în gama modelului.
Oficialii Renault explică de ce noile modele Dacia nu vor avea motor diesel
Oficialii Renault au explicat pentru jurnaliștii francezi decizia de a renunța la motorul diesel. Doar 10% dintre comenzile pentru modelele Dacia erau pentru versiunile cu propulsorul 1.5 dCi. Măsura se va aplica în curând și la alte modele din portofoliul grupului auto. Sunt vizate, pentru început, Clio, Captur și Kadjar.
Un motiv pe care oficialii grupului auto nu l-au discutat de această dată este reprezentat de costurile de omologare ale unui motor care nu se aliniază noilor norme de poluare, în vigoare începând cu 1 ianuarie 2021.
Locul versiunilor cu un consum redus de carburant va fi luat de versiunile E-Tech cu propulsie hibridă sau sistem plug-in hybrid. Acestea nu se regăsesc însă, în gamele noilor Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway.
VIDEO:
Comentariile sunt închise