Locuitorii din Elizaveta cer ca troleibuizele cu propulsie autonomă să circule până în satul lor

Locuitorii din satul Elizaveta colectează semnături pentru o petiție prin care cer lansarea unei rute de troleibuz în satul lor. Principala problemă, spun sătenii, este că autobuzele , care există déjà circulă cu intervale mari de timp și sunt supraaglomerate. Majoritatea lucrăm în Bălți, mai mult, aproximativ 300 de copii merg în fiecare dimineață la școlile din oraș, au menționat locuitorii din Elizaveta.

Potrivit primarului satului Elizaveta au fost déjà colectate circa 1000 de semnături. „Am rugat toți locuitorii să-și pună semnăturile, se pot adresa la primărie sau la magazinele din centrul satului. Sperăm că problema va fi rezolvată, deoarece trebuie să oferim locuitorilor din satul Elizaveta transportul public de înaltă calitate ”, a spus Simion Magnet.

Victor Caliujnîi, inginerul-șef al întreprinderii municipale ,,Direcția de Troleibuze”, ne-a spus că din punct de vedere tehnic este imposibilă lansarea troleibuzelor cu propulsie autonomă în satul Elizaveta, deoarece la întoarcere nu vor avea suficient timp pentru a încărca bateria și vor fi nevoite să aștepte circa o oră, pentru reîncăre completă.

Mai mult caroseria noilor unități de transport este joasă, iar unele segmente de drum din localitate nu permit utilizarea acestui tip de transport, a explicat inginerul șef al întreprinderii.

În schimb, întreprinderea propune includerea cartierului 8 și zona podul Chișinău și elaborarea unor rute noi strada 31 August. De asemenea va fi făcută legătura între sectorul Dacia și cartierul 8, a spus Victor Caliujnîi.

Victor Caliujnîi a mai spus că există o alternativă pentru rezolvarea acestei probleme. În viitorul apropiat, ruta Centru-Elizaveta va fi suplinită cu 2 unități de transport.

Amintim că, 11 troleibuze noi au fost achiziționate în cadrul programului ,,Oraș Verde” cu sprijinul Uniunii Europene. Proiectul a fost finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și datorită unui grant acordat de The Eastern European Energy Efficiency cu sprijinul  E5P Fund.

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. AcceptăAflă mai multe

Hide picture