Comportamentul elevilor din Bălți nu mai este evaluat după calificativele „satisfăcător” sau „nesatisfăcător”. Conform unui nou proiect elaborat de Ministerul Educației, conduita fiecăruia este descrisă prin intermediul unui set de indicatori, incluși într-o grilă de evaluare și dezvoltare a comportamentului elevului: „frecvent”, „Uneori” și „Niciodată”.
Astfle, elevul va fi monitorizat conform unor instrucțiuni privind analiza comportamentelor: respectarea regulamentului instituției de învățământ, acceptarea de sine, colaborarea, toleranța, păstrarea bunurilor personale și comune. Fiecare comportament este descris prin intermediul celor trei indicatori, incluși în grilă.
Potrivit viceprimarului de Bălți, Lilia Sava, noua metodologie este aplicată din luna ianuarie în toate cele 27 de școli din municipiu.
Directorul Liceului Teoretic „Nicolae Gogol”, a specificat că Grila de evaluare a comportamentului pentru fiecare elev din clasă este completată de diriginte lunar, și la final de semestru.
Proiectul este aplicat doar în învățământul primar și secundar. Grila de evaluare se păstrează pe durata unui ciclu de învățământ în portofoliu clasă, iar la absolvire se anexează la dosarul personal al elevului.
Diriginții de clasă spun că elevii au reacționat pozitiv la noua procedură de evaluare a comportamentului. Astfel, fiecare din ei își va putea aprecia mai bine propriul comportament și să lucreze asupra unor lacune.
Proiectul este implementat într-o formă pilot, la Bălți, Telenești, Strășeni, Ștefan Vodă, Sângerei, Ialoveni și Orhei, pentru ca ulterior să fie introdus în toate instituțiile de învățământ din țară, începând cu anul viitor.
Comentariile sunt închise