La câteva săptămâni de la începerea noului an școlar, inevitabil s-a petrecut. Un număr mare de școli care au început orele cu copii în bănci au trecut la cursuri online, din scenariul verde în cel roșu, relatează playtech.ro
Dintr-un punct de vedere, situația era previzibilă. Copiii nu fac o treabă foarte bună în a respecta normele de distanțare socială. În plus, printre profesori și învățători se află foarte mulți care nu cred în coronavirus. Pentru ei, pandemia este un mit. În consecință, a crescut foarte mult numărul de îmbolnăviri printre elevi și cadre didactice, iar asta a dus la tranziția multor unități de învățământ dintr-un scenariu în altul.
În doar o săptămână, aproximativ 270 de unități de învățământ au trecut la scenariul 3 sau scenariul roșu. Acest detaliu se traduce prin cursuri exclusiv online, copii nu mai merg la școală. În acest moment, totalul școlilor aflate în această situație este de 581.
Dacă vrei să ai o vedere de ansamblu pe marginea acestei realități din educația românească, poți arunca o privire pe lista de mai jos. Aceasta se bazează pe rapoartele primite de inspectoratele școlare județene, inclusiv de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București:
– 12.540 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
– 4.535 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
– 581 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. Menționăm că dintre cele 581 de unități aflate în această situație, numai 139 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 442 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.
La această oră, în continuare, decizia legată de modul în care se desfășoară cursurile în unitățile de învățământ este luată de consiliile de administrație din fiecare școală, în funcție de situația epidemiologică.
Sursa: playtech.ro
Comentariile sunt închise