Reprezentanții unor companii locale de transport auto internațional le cer autorităților să ia măsuri în privința firmei care a organizat cursa Paris-Chișinău împreună cu o altă întreprindere specializată din Cehia.
Pasagerii, printre care sunt copii și gravide, au stat de sâmbătă blocați la graniţa cu Germania și urmează să ajungă până miercuri la Chișinău. Transportatorii le cer oficialilor să ia măsuri drastice în privința companiei Transeric Tur. Avocatul acesteia afirmă că toate acțiunile ei sunt legale.
Transportatorii sunt nemulțumiți că autoritățile au permis unei companii cehe să aducă în Republica Moldova peste 200 de moldoveni, deși cursa nu a fost autorizată de Comisia pentru Situații Excepționale. Transportatorii și-au aliniat autocarele la o margine de Chișinău, în semn de protest. Ei au semnat o petiție, pe care o vor trimite la Ministerul de Externe și la Comisia pentru Situații Excepționale.
VICTOR SARIOGLO, reprezentantul unei companii de transport: Băieții au vrut să păcălească pe toată lumea și au decis că dacă din Moldova în Franța sau invers nu se poate, atunci ar putea să-i aducă până la vama Leușeni, de unde ar putea fi preluați de un operator autohton. Astfel ei ocolesc legea.
GHENADIE SAJIN, patronul unei companii de transport: Ar fi fost corect ca cetățenii să fie repatriați de către un operator din Franța, sau mai mulți operatori din Republica Moldova, în nici un caz un operator dintr-o a treia țară care nu are nici o legătura cu cetățenii moldoveni în Franța.
Pasagerii cursei Paris-Chișinău au plătit câte 200 de euro de persoană, dublu decât era anterior. Protestatarii spun că astfel, Transeric Tur, a compromis industria.
GHENADIE SAJIN, patronul unei companii de transport: Prețul ar fi de 120 de euro, și nicidecum 200. Ei au profitat de un venit de circa 80 de euro suplimentar de la fiecare călător.
VICTOR SARIOGLO, reprezentantul unei companii de transport: Ei defăimează întreaga industrie. Ne sună pasagerii și spun că n-o să mai meargă cu autocarul pentru că stau zile întregi la graniță, cu copii, gravide. Noi suntem gata să repatriem cetățenii noștri la prețurile pe care le va instala comisia, cele mai minime. De ce unora ilicit li se permite, altora legal le este interzis?
Avocatul companiei Transeric Tur declară că organizarea curselor internaționale, în parteneriat cu alte companii străine este o practică legală.
ALEXANDRU BOT, avocatul Transeric Tur: Exact până la hotarul cu Uniunea Europeană a executat transportul un transportator European, de la vama moldovenească se execută de către un transportator autohton. Nu se cere autorizare pentru astfel de transport. Celelalte companii nu știu de ce nu apelează la serviciile partenerilor.
Avocatul dă vina pe pasagerii din autocare că nu le-a fost permisă tranzitarea Germaniei pentru că au depășit termenul de aflare în Uniunea Europeană.
ALEXANDRU BOT, avocatul Trans Eric Tur: Asta nu este treaba transportatorului să verifice această chestiune.
A cui este treaba?
ALEXANDRU BOT, avocatul Trans Eric Tur: A persoanei care își asumă responsabilitatea pentru actele care le prezintă.
Luni dimineața, cele trei autocare au pornit spre Republica Moldova, după ce pasagerii au făcut mai multe apeluri disperate la adresa autorităților de la Chișinău.
Sursa: jurnaltv.md