Odată cu declanșarea pandemiei, elevii au fost nevoiți să schimbe realitatea cu învățământul de la distanță. Deși situația cerea o adaptare imediată, profesorii, cât și elevii s-au confruntat cu mai multe dificultăți. Tatiana Dubițkaia a menționat, că asimilarea materialului acasă, este mai anevoioasă, multe teme trebuiesc repetate. Potrivit profesorilor, principala problemă a învățământului-online este lipsa contactului emoțional dintre profesor și elev.
Directorul liceului teoretic ,,Dimitrie Cantemir”, Angela Murzac, a subliniat că personalul didactic face față sarcinilor principale. Calitatea predării de la distanță nu are de suferit. Totuși fără prezența fizică este greu de obținut rezultatul dorit.
Dubițkaia a mai adăugat că formatul de instruire depinde de situația epidemiologică. În pofida numeroaselor argumente contra învățământului la distanță, trebuie să așteptăm stabilizarea situației pandemice.
Potrivit Ministerului Educației, de la începutl anului școlar, 156 de elevi din instituțiile de învățământ din Bălți au fost diagnosticați cu caronavirus.