Reparația unui kilometru de drum la Bălți costă un milion de lei

Aproape toate drumurile din Bălți necesită reparație capitală, mai aexact, 90-95 la sută din ele. Asta ar însemna reabilitarea a circa  250 de kilometri de drum și investiții de sute de milioane de lei. Afirmațiile aparțin consilierului municipal, Boris Marcoci, în cadrul emisiunii Față-n față de la BTV. Calculele sale arată că, reparația unui kilometru de drum din oraș, ar costa, cel puțin, un milion de lei.

„Avem 265 de kilometri de drum, care trebuie renovate. Dacă vorbim despre reparație capitală, sunt circa 90-95% din ele. Dacă calculăm câte un milion de lei de kilometru, vă dați seama de câte milioane are nevoie municipiul Bălți. Eu vorbesc de reparație fără canalizare pluvială, fără rețelele inginerești. Asta înseamnă, că este un preț foarte mare. Eu sunt foarte bucuros, că primarul interimar, Igor Șeremet, a avut multe întâlniri cu reprezentanții din Botoșani. Municipiul Botoșani, cu 15 ani în urmă, era mai rău decât Bălțiul. Astăzi, vedem că la Botoșani este mai bine decât la Chișinău. „

Boris Marcoci crede, că imaginea orașului se va schimba simțitor, începând cu anul viitor. Pentru asta, este nevoie ca autoritățile locale să caute bani externi și să colaboreze activ cu colegii din municipiul Botoșani.

„Întrebarea numărul unu este conducerea municipiului, a doua este banii, pe care conducerea trebuie să-i caute în afară, proiecte cât mai multe pentru parcări, trotuare și drumuri. Dacă la noi, în ultimii ani, autoritățile nu au făcut nici o mișcare, nici în stânga, nici în dreapta, acum mișcările au început. Eu sunt convins, că la anul viitor, vor fi mai multe reparații. Sunt prietenii noștri din România, care ne vor ajuta cu proiectele. Mult înseamnă să-ți dea ideea să le faci.

Amintim că, municipiul Bălți a semnat un Acord de Cooperare cu municipiul Botoșani, în vara anului curent. Semnarea bilaterală a Acordului deschide calea accesării în parteneriat a Proiectelor în cadrul Programului Operațional Comun (POC) România –Republica Moldova 2014-2020.