Publicitatea de exterioar a transformat orașul Bălți în piața Cherkizovsky din anii 90. Potrivit primarului Renato Usatîi, toate străzile împânzite de publicitate arată îngrozitor și strică imaginea orașului. Mai mult, majoritatea agenților economici atârnă de sine stător, bannere publicitare pe fațadele clădirilor, fără a coordona cu cineva, dimensiunea și imaginea publicității stradale.
Primarul consideră, că orașul trebuie curățat de toate bannerele publicitare și construcțiile ridicate ilegal. Acestea sunt amplasate haotic și sunt foarte multe. Renato Usatîi a propus crearea unui stil unic pentru amenajarea spațiul urban. Mai mult, acesta va fi caracteristic nu doar centrului orașului, ci întregului teritoriu al municipiului.
În același timp, Usatîi a subliniat că este pregătit să primească orice sugestii cu privire la publicitatea stradală și stilulde design. Important este ca bannerele și pancartele să nu strice aspectul străzilor. „Scopul nostru este să salvăm orașul de publicitatea ieftină: manechine cu sutiene și rochii, desene primitive și teribile pe vitrine”, a spus primarul de Bălți. Renato Usatîi consideră că piața second-hand din strada Pușkin arată acum mai civilizat decât publicitatea de exterior, cu care a fost împânzit întregul oraș.
Renato Usaîi a cerut agenților economici să accepte decizia autorităților locale, care doresc să ordoneze lucrurile în domeniul publicității urbane. „Înțeleg că este greu pentru toată lumea, dar trebuie să creăm un singur stil mediului publicitar”, a afirmat primarul.
Primăria va pregăti o scrisoare pentru agenții economici. Aceștia vor fi anunțați că contractul de arendă nu va mai fi prelungit. De asemenea, le vor propune să-și demonteze publicitatea stradală ce le aparține. Consultarea publică privind această situație a fost din nou extinsă, pentru următoarea ședință a consiliului unde va fi pregătit un set de acte privind publicitatea exterioară, consilierii municipali vor putea să-și exprime opinia. Cetățenii sunt rugați să se alăture acestor discuții.