Dacia anunță că va prezenta pe 3 martie la Geneva „în premieră mondială cea mai accesibilă mașină de oraș de pe piață, 100% electrică”. Va fi doar un concept, iar până la versiunea de serie va mai trece ceva timp.
Este de așteptat ca modelul de oraș să coste sub 15.000 de euro, dar să fie mult mai accesibil la preț după aplicarea subvențiilor. De mulți ani de zile se vorbește despre Dacia electrică, iar modelul ar putea fi lansat în 2021 sau 2022. Cu siguranță la mașină se lucrează cel puțin din 2017, fiind nevoie de mulți ani până la aducerea pe piață, mai ales că vorbim de un model cu totul nou pentru gama Dacia.
„Dacia deschide un nou capitol al evoluției sale, abordând segmentul vehiculelor electrice! Standul mărcii va expune astfel, în premieră, un show-car 100% electric. O revoluție în gama Dacia, care profită de experiența de peste 10 ani a Grupului Renault în domeniul mobilității electrice , spune compania.
Dacia va prezenta și noua motorizare TCe 100 ECO-G. Pentru a marca 15 ani de prezență comercială în Europa, Dacia va expune totodată seria limitată Anniversaire.
Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț recent al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E., programată spre lansare în 2020 (o nouă generație).
Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea în decembrie, într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. Presa franceză a scris de ani buni că Dacia va lansa în 2021 un SUV 100% electric ce ar putea costa 15.000 euro.
„Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric”, spunea Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. „Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid”.
Specificații tehnice pentru Dacia electrică nu sunt încă disponibile oficial. Ne putem aștepta la un motor electric de 80 CP, alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate netă de 35 kWh și conectivitate la stații de încărcare prin porturi Type 2 (până la 22 kW) și CCS (până la 50 kW). După cum arată Volkswagen Group, pot fi făcute mașini mici, de oraș, cu baterie de circa 35 kWh, la un preț de circa 20.000 Euro (Skoda Citigoe iV, Volkswagen e-up!, SEAT Mii EV).
Sunt șanse mici ca bateria să fie răcită activ, cu lichid, ceea ce înseamnă că performanțele de încărcare rapidă își vor putea atinge potențialul maxim în ocazii mai rare. Totuși, funcția va fi binevenită.
Standardul de garanție așteptat este de 8 ani sau 160.000 km pentru baterie și motor, acestea fiind intervalele preponderente folosite de toată industria auto când vine vorba despre garanția mașinilor electrice.
Marca Renault va dezvălui la Geneva concept-car-ul electric MORPHOZ care „ilustrează viziunea mărcii asupra mobilității auto de mâine”.