Poți deveni victima unui escroc nu doar în stradă. Odată cu dezvoltarea tehnologiilor digitale, escrocii au pus stăpînire și pe spațiul social media. În pofida tuturor eforturilor depuse de oamenii legii, plângerile din partea cetățenilor înșelați curg gârlă. Din mărturiile victimelor, de regulă, escrocii acționează conform mai multor scenarii. Pavel Frumusachi, ofițer de investigații criminale susține că indivizii obțin încrederea victimelor, dându-se drept angajați ai băncii.
Cea mai folosit tip de fraudă este ingineria socială – atunci când clienții sunt duși în eroare, cu scopul de ai sustrage banii.
Escrocheriile continuă, deoarece oamenii nu știu cum să se folosească de carduri și nu înțeleg pe deplin care sunt consecințele răspândirii datelor cu caracter personal.
Deși poliția, dar și băncile informează cetățenii despre schemele de escrocherii, oamenii cad în plasa infractorilor, în continuare.
Potrivit oamenilor legii, escrocii cunosc bine sistemul bancar, terminologia acestui domeniu și psihologia. Pavel Frumusachi îndeamnă cetățenii să nu intre în dialog cu presupuși angajați ai băncii care apelează prin aplicațiile VIBER sau WhatsApp. Angajații băncii apelează doar de pe un număr de telefon de serviciu și recomandă oamenilor să nu împărtășească nimănui datele personale.
Potrivit Inspectoratului de Poliție Bălți, de la începutul acestui an, au fost deschise circa 40 de dosare penale pentru escrocherii.