Analizînd piaţa auto din ţara noastră în anul curent, trebuie să menţionăm că în pofida faptului că liderii tradiţionali – Dacia şi Skoda–din nou înregistrează rezultate stabile, iar pe piaţă apar noi lideri, ca Suzuki, piata auto civilizată, în general, parcurge vremuri grele. Da, Dacia e prima, dar ea nu mai vinde cîte 1000 de maşini noi pe an, scrie noi.md.
Dacă luăm piaţa auto de toate vîrstele, inclusiv importul accizabil al maşinilor vechi, atunci aici situaţia în general e catastrofală. În Moldova, în primul trimestru al anului 2017, au fost înregistrate 6716 autoturisme noi de toate vîrstele.
În aceeaşi perioadă – de la 1 ianuarie pînă pe 31 martie- în Moldova au fost înregistrate în regim facilitar 11399 de automobile vechi, introduse anterior în RM cu numere străine.
De două ori mai mult! Dar cîte asemenea „lego lituaniene” mai stau în rînd pentru a obţine numere moldoveneşti? Maşina în Lituania a costat ieftin, vămuirea ei în Moldova, la fel nu a costat mult. Astfel, această politică vamală paradoxală din RM frînează dezvoltarea pieţei civilizate a automobilelor.
În total, în luna martie, în Moldova au fost vîndute 451 de automobile noi – mai multe decît în februarie şi ianuarie şi mai mult decît în martie 2016. Dar în privinţa supraaprecierii creşterii pe fundalul crizei globale a vînzărilor v-am avertizat încă la începutul articolului. Să vedem ce va fi mai departe. Să nu devină viitorul haos pe piaţa auto a ţării noastre, legat de legalizarea simplificată a numerelor străine, un semnal pentru dealerii oficiali de a nu lansa în timpul apropiat noi puncte comerciale şi noi servicii.