Proiectul de modificare a aspectului a patru panouri publicitare din Bălți a provocat discuții aprinse cu privire la dispozitivele publicitare la Ședința Consiliului Urbanistic. Renato Usatîi a reamintit că prin decizia consiliului municipal, odată ce contractele de arendă expiră, acestea nu mai sunt prelungite.
„ Panourile publicitare nu ar trebui să fie, acestea arată groaznic. Înțeleg că a fost o afacere, când investițiile se întorceau nu în 30 de ani, ca în cazul apartamentelor, ci într-un an, dar am terminat cu asta la Bălți. Orașul nu are nevoie de ele. Le puteți lua acasă „.
O reprezentantă a companiei ,,Basarabia Nord” a prezentat un proiect. Întreprinderea are dispozitive publicitare pentru anunțurile sale. Potrivit acesteia, interdicțiile nu au afectat toți operatorii pieței, ci doar 80% dintre ei. Membrii Consiliului municipal au menționat că pentru cei 20 la sută încă nu a expirat contractul de închiriere. Odată ce expiră, acesta nu va mai fi reînnoit.
Între timp, companiile au contestat în instanță decizia consiliului municipal. Renato Usatîi consideră acest pas incorect în raport cu orașul.
„A fost luată o decizie cu privire la toate structurile publicitare. Până acum au rămas doar cei cărora nu le-a expirat contractul de arendă. Suntem împotriva panourilor publicitare.În orașele și țările normale ale lumii, cestea lipsesc”, a declarat primarul orașului Bălți.
Întrebat unde să-și plaseze publicitatea, Usatîi a amintit că în ziua de azi „toată lumea a trecut pe Internet”: „Poți exista fără publicitate de exterior. Astăzi întreaga țară trăiește în internet. ”
,, Nu vreau să îngrop piața publicitară din țară, dar chiar le demontăm. Anul acesta va fi modificată și Legislația”, a spus Usatîi.
Edilul a declarat de mai multe ori că publicitatea de exterioar a transformat orașul Bălți în piața Cherkizovsky din anii 90. Decizia de a nu prelungi contractele de arendă a panourilor a fost luată în luna iulie a anului trecut.