Ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că noul regulament a fost discutat cu lucrătorii din domeniul transporturilor implicaţi în transportul internaţional, transmite Știri.md.
„Ştim cât de adânc corupţia a prins rădăcini, în special la capitolul eliberării autorizaţiilor. În prezent, Agenţia Naţională Transport Auto (ANTA) eliberează autorizaţii anuale, aşa-numitele CEMT şi permise unice pentru acele ţări cu care Moldova are un acord de cooperare în acest domeniu.
Până în prezent, au fost eliberate 1,5 mii de autorizaţii CEMT, în timp ce aproximativ 4,6 mii de camioane sunt implicate în transport. Această lipsă de permise este asociată cu corupţie, mită, traficul de influenţă – unele companii obţin mai multe permise decât altele, se formează monopoluri”, a spus Spînu.
Potrivit lui, noul regulament este destinat să corecteze situaţia. În primul rând, sunt introduse anumite criterii pentru a înţelege starea reală şi numărul real de unităţi de transport implicate în transportul internaţional de mărfuri.
„De asemenea, permisele vor fi eliberate doar pentru camioanele care sunt deţinute direct (sau închiriate) de companie. Se introduce o limitare a numărului de autorizaţii unice eliberate – nu mai mult de zece per companie”, a spus ministrul, menţionând că, cu astfel de proiecte, Guvernul va face ordine în activitatea ANTA, va identifica oficialii corupţi, iar acest lucru în final va ajuta la ” dezvoltarea şi creşterea antreprenorilor cinstiţi”.
Foto: Știri.md.