Metoda de predare și modul de promovare a orelor de curs universitare în Republica Moldova par mai vechi față de o universitatea din Londra. Aceasta este concluzia unui specialist de la univesitatea din Kingston, din Marea Britanie care menționează că în Londra , studenții se simt mai degajați la ore. Subiectul poate fi povestit și explicat de profesori timp de 5-10 minute, restul timpului este folosit pentru dezbateri , întrebări și implicarea nemijlocită a studentului în procesul de instruire.
Reprezentanta de la universitatea din kingston, a mai adăugat că profesorii nu răspund imediat tuturor întrebărilor. Aceștia au rolul de a provoaca studenții la discuție pentru ca mai apoi să găsească varianta corectă în comun. Astfel, profesorii au rolul de mediatori sau facilitatori.
Modul de predare din Londra este preluat și de o universitate din orașul Nissa din Franța, unde tehnica de promovare a orelor de curs este asemănătoare cu cea din Moldova.
Astfel partenerii europeni, cred că noua experiență de predare pe care o acumulează profesorii moldoveni în cadrul programului ”TEACHME” va îmbunătăți și va moderniza metodele de predare în mai multe universități din Europa printre care și Republica Moldova.
Eu cred că paradigma noastră de predare/învățare este puțin diferită de cea de aici, deoarece totul ce facem noi este focusat pe student, noi îi oferim un rol activ în procesul de instruire. Astfel activitățile de predare-învățare propuse țin cont de acest fapt. De exemplu în lecțiile tradiționale nu se presupune să vorbim o oră, noi vrem să angajăm studenții în discuții, noi putem să vorbim 5-10 minute, apoi noi punem întrebări și studenții lucrează în grup, discută anumite teme, după care prezintă ideile principale la restul clasei. În acest fel procesul este foarte interactiv, aplicăm principiile învățării active.
Metodele de sprijin a profesorilor privind predarea este similar, putem vedea că universitățile din Moldova sunt foarte active în ce privește îmbunătățirea și sprijinirea profesorilor care se adaptează la necesitățile studenților