La Bălți a fost deschis biroul pentru migranți

La Bălți a fost deschis Biroul pentru migranți și azil.  El se află pe strada Moscovei, în spatele parcului Andrieș. Instituția va documenta migranții veniți în țara noastră și le va elibera premise de ședere. Conform ministrului de Interne, Alexandru Jizdan, dechiderea biroului a fost necesară pentru că în nordul Moldovei în prezent sunt înregistrați peste 28 de mii de migranți.

Biroul a fost construit cu susținerea Uniunii Europeane și Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii.

ALEXANDRU JIZDAN, MINISTRUL AFACERILOR INTERNE: ”La nord avem 28 de mii de cetățeni străini, 8 mii dintre ei aunt cu permis de ședere. Restul cetățenilor sunt pe un termen mai scurt. Oricum acest sediu va avea menirea de ai primi pe toți  cu mare responsabilitate. În așa fel ca oamenii să fie tratați egala măsură ca cetățenii noștri. În Moldova au venit cetățeni străini cu scopuri nobile pentru ajuta țara noastră în domeniul afcerilor și alte adomenii. Biroul Migrația e și azil este cartea noastră de vizită pentru cetățenii străini”.  

Ambasadorul SUA în Republica Moldova a declarat că datorită acestui birou cetățenii străini vor primi o asistență calitativă care le va permite să se integreze mai simplu în societate.

JAMES D. PETTIT, AMBASADORUL SUA ÎN MOLDOVA: ”Acestă unitate renovată va ajuta Biroul pentru Migrație și Azil să-și îndeplinească mai eficient sarcinile. Va asigura mai mult suport străinilor și rezidenților din nordul țării”.

Oaspeții au inspectat și testat capacitatea tehnică a biroului în care se află ghișeul unic de documentare a migranților, săli de instruire a migranților – cu ei vor lucra psihologi, juriști și asistenți sociali.

OLGA POALELUNGI, DIRECTORUL BIROULUI MIGRAȚIEI ȘI AZIL: ”Un milion 200 de mii de cetățeni din regiuni inclusiv cei străini pot apela la serviciile acestui birou. Noi am redus distanțele costurile și timpul de examinare”.

Pentru o monitorizare mai eficientă a cetățenilor străini, biroul a fost dotat cu aparataj performant care ia aprentele digitale.

Inspectorul EduardTimciuc, angajat al biroului, spune că dotarea tehnică de ultimă oră le oferă documentarea migranților mai eficient.

EDUARD TIMCIUC, INSPECTOR BMA: ”Este cu mult mai simplu de lucrat. De exemplu dacă vine un străin pentru documentare putem vedea în baza de date când a venit în țară când a ieșit. A încălcat acest cetățena regimul de ședere sau nu.  Avem accesul la baza de date a BMA. La fel verificăm dacă a trecut frontiera pe segmentul transnistrean în Republica Moldova”

Valoarea proiectului este de 4,5 milioane de lei. Sedii similare sunt la Cahul și Chișinău.