În acest sens, primarul a propus să fie dispuse mai multe măsuri, de la reduceri acordate de HORECA celor care nu folosesc telefoanele în cafenele sau restaurante și până la reducerea utilizării gadgeturilor pe parcursul orelor în instituțiile de educație, informează agora.md.
„Regretabil este faptul că mulți copii alături de adulți au devenit dependenți de tabletă, de laptop, de telefon. Am discutat ieri seara cu colegii cum putem să schimbăm lucrurile în această privință și e datoria noastră să căutăm soluții pentru absolut toată lumea, să avem un digital detox”, a declarat Ceban în cadrul ședinței serviciilor Primăriei.
Edilul susține că dependența față de gadget-uri a fost amplificată și de pandemia de COVID-19, care a impus educația online. Mai mult, acesta s-a arătat indignat de faptul că tinerii în loc să discute între ei, când se întâlnesc în cafenele, discută prin intermediul telefoanelor.
„Se mai întâmplă că o pereche se întâlnește la o cafenea sau restaurant, și în loc să comunice cu ei, comunică cu telefoanele lor. Acest lucru a fost, spre mare regret, aprofundat cu această opțiune de a învăța online. Spre mare regret, copiii sunt tot mai mult dependenți de gadgeturi, este inevitabil, este viitorul nostru”, a remarcat edilul.
Acesta a menționat că ar fi binevenite mai multe măsuri care ar urma să reducă gradul de utilizare a telefoanelor în școli și în localurile din capitală, printre care s-ar număra și unele reduceri acordate de HORECA.
„Noi o să vedem cum putem să creăm opțiuni de comunicare directă, ziceam împreună cu reprezentanții HORECA să propunem reduceri la meniul comandat. Să luați legătura cu cei de la MĂR, poate putem să acoperim o parte din taxe pentru cei care lasă telefoanele pe perioada aflării în cafenea. Cât timp copiii să dispună și dacă să dispună de gadgeturi pe parcursul orelor, rog ca toate ideile să fie adunate și să putem veni cu un program în acest sens”, a afirmat Ceban.
„Să lansăm activități interactive, extracurriculare, plus că avem foarte multe locații unde ar putea să meargă copii la diverse întreprinderi să învețe orientarea în carieră, lecții în aer liber, tot felul de cunoștințe cu oamenii de cultură, artă, avem mulți oameni extraordinari de la care putem lua exemplu”, a adăugat acesta.
Amintim că, în perioada 24 ianuarie – 4 februarie, școlile din țară au activat în regim online, după ce numărul cazurilor de COVID-19 a crescut semnificativ. La data de 3 februarie, Ministerul Educației și Cercetării, a anunțat că școlile vor reveni la regimul de învățământ cu prezență fizică începând cu ziua de luni, 7 ianuarie.