În departamentul de urgență a Spitalului Clinic Bălți a avut loc o reorganizare. Cum funcționează acum acesta și cum vor primi ajutor medical pacienții aflați din reportajul ce urmează.
Mai mult confort și atenție pentru pacienții din oraș și din raioanele adiacente. Recent, Spitalul Clinic Bălți și-a reorganizat Departamentul Primiri Urgențe. Astfel încât fiecare persoană, care va avea nevoie de îngrijiri medicale să fie examinată în dependență de cât de gravă este starea în care a sosit. Pacientul va fi consultat în una dintre cele 5 zone, care sunt clasificate după codurile: roșu, galben, verde, albastru și alb. Culorile acestor coduri determină timpul în care bolnavul trebuie să primească ajutor. Fiecare cod are o zonă specifică în care pacientul primește îngrijiri.
Sosit la Unitatea de Primiri Urgențe pacientul se îndreaptă în zona de triaj, unde asistenta medicală stabilește cărui cod corespunde starea pacientului.
Ala Condrea, șefa Departamentului Primiri Urgențe a explicat cum funcționează acest sistem.
De asemenea pentru a fi preluat în zona galbenă, pacientul poate aștepta până la 15 minute maxim.
Zonele albastră și albă sunt predestinate pacienților care reprezintă non urgență.
Medicul îndeamnă toți cetățenii să evite adresările neargumentate la Unitatea de Primiri Urgențe, în scopul acordării ajutorului medical calitativ celor care au nevoie.
Directorul Spitalului Clinic Bălți, ne-a spus că departamentul respectiv în timpul apropiat ar putea fi renovat.
În Unitatea Primiri Urgențe activează 4 medici.