Băltoci, murdărie, localuri pentru băut și sala de așteptare dată în chirie. La autogara Bălți, de mulți ani nu s-a schimbat nimic. Dar nu, ceva s-a schimbat: taxa pentru parcare pe teritoriu, majorată de două ori, de la 5 la 10 lei.Autogările sunt subordonate Ministerului Transporturilor care, la rândul său este sub controlul Partidului Democrat.
În vara anului 2018, guvernul a decis să fie date în concesiune privată. Atunci presa scria, că în spatele concesiunii ar sta firma, bancherului condamnat, Ilan Șor. Oricum ar fi, din vara anului trecut nici o schimbare la autogara din Bălți nu s-a făcut. O râpă a fost, o râpă și a rămas.Zona largă din fața peronului: unde se întorc sau doar își așteaptă rândul la cursă autobusele și microbusele, obositele ,,Sprintere”. Mulți ani această zonă este fără reparație capitală.
În priveliște se deschide o mare băltoacă. La autogară înfloresc serviciile ilegale, prestate fără bon. Pentru o sumă mică șoferii vor transporta colete pentru destinatarii din toate colțurile țării sau peste hotare. Confortabil, desigur. Neclar este doar, de ce cineva trebuie să plătească impozite pentru așa servicii, de exemplu, serviciile poștale, dar cineva nu. Poate pentru că, cineva achită așa numitei ,, крыше”, dar nu în buget?Directorul Autogării din Bălți este Alexei Onoiko, care combină această funcție cu activitatea de partid, în postura Președintelui Organizației de Tineret din Bălți a Partidului Democrat. Recentele verificări la autogările din toată țara dacă au avut efect, atunci doar o dată – pentru imagini, în edițiile de știri la televiziunile Partidului Democrat.
La autogara din Bălți, construită în perioada sovietică după un proiect original, este contruită și o sală luminoasă de așteptare, dar aceasta demult a fost dată în arendă și transformată în magazine. În același timp pasagerii îngheață afară sau se adăpostesc la primul etaj, copleșit de întuneric,aproape fără ferestre.Conform deciziei cabinetului de miniștri, stațiile auto vor fi date în concesiune pentru 26 de ani. Se planifică, ca particularii să investească milioane, dar până ce discuțiile despre perspectivele acestui proiect nu sunt necesare.