Peste 40 de copii cu nevoi speciale din municipiul Bălți au mers pentru prima dată la școală. Este vorba despre copiii care suferă de autism, probleme locomotorii, sindrom Down sau surditate, care până acum au cunoscu numai o parte a lumii.
Printre aceștia este și Eugen, care în ziua de întâi septembrie a pășit pentru prima dată pragul școlii primare Spiridon Vangheli din Bălți. Băiatul are deficienţe de auz .
Acum Eugen învață să spună cuvântul „mama” fiind ajutat de un logoped, iar succesele sunt deja vizibile.
Datorită incluziunii sociale Eugen a rămas în familie şi merge la o şcoală obişnuită.
Managerul școlii, Valentina Goiman, spune că Eugen se încadrează rapid și ușor în noul colectiv. La numai două săptămâni de şcoală, elevul s-a obișnuit să stea la ore fără a fi însoțit. Acesta este prietenos cu fiecare, fie profesor sau colegi.
Potrivit reprezentantului serviciului de asistență psihopedagogică din Bălți Dana Lichii, incluziunea a adus deja rezultate, iar Eugen este doar unul dintre exemplele de succes.
Printre probelmele cu care se confruntă copiii cu nevoi speciale care vin într-o școală obișnuită sunt acceptarea treptată de către ceilalți, înțelegerea reciprocă dintre elev și profesor, dar și insuficiența materialelor tehnice necesare. La aceste aspecte mai este încă mult de lucru, crede managerul școlii.
Amintim că în 2010, Republica Moldova a ratificat Convenţia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi şi a aprobat Strategia naţională de incluziune socială. De atunci, 421 de copii cu nevoi speciale din Bălți au fost incluși în sistemul de învățământ din municipiu. Dintre aceștia 278 au fost integrați în școli și licee și 151 în grădinițe. Copiii sunt susținuți de 41 de cadre didactice de sprijin.
Comentariile sunt închise