Constructorul francez Citroën a lansat în acest an modelul Ami, care este încadrat drept un cvadriciclu și care poate fi condus fără permis, scrie The Guardian.
Vehiculul de două locuri este un cub pe roți, realizat din polipropilenă, adică un plastic mai dur, și seamănă cu o jucărie. Reacțiile pe care le adună variază de la râsete la invidie și întrebări de unde poate fi procurat, relatează libertatea.ro
”Am vândut 500 în primele două săptămâni”, spune Sylvie Krygier, responsabilă cu marketingul la Citroen.
Nu e mașină, ci ”obiect de mobilitate urbană”
Dar entuziasmul vine tocmai de la faptul că nu este o mașină, continuă publicația citată. Citroen spune că Ami este un ”obiect de mobilitate urbană”.
Lung de 2,4 metri, lat de 1,4 și înalt de 1,5 metri, acesta are un motor electric care îl poate propulsa la maximum 45 km/h. Vehiculul poate rula 75 de kilometri pe baterii, iar în Franța poate fi condus fără permis de oricine a împlinit 14 ani.
Având în vedere că Parisul este aglomerat, iar viteza de deplasare variază între 20 și 50 km/h, este perfect pentru mediul urban. Acesta nu are însă voie să ruleze pe autostrăzi. Citroën a lansat Ami, cea mai mică mașină din lume pe care o poți conduce fără permis
Conceptul care a stat la baza Citroen Ami a fost prezentat sa Salonul Auto de la Geneva în 2019.
Încărcare la priză normală
Bateriile se pot încărca la o priza normală în trei ore. Versiunea de bază costă mai puțin decât un Logan: doar 6.000 de euro sau 78 de euro pe lună, cam cât plătesc lunar parizienii pe un abonament la metrou și la liniile de cale ferată care fac legătura cu suburbiile.
La bord are un ecran alb-negru care arată doar viteza, nivelul bateriei și kilometrii rămași până la următoarea încărcare.
Pentru cumpărături există loc în fața scaunului pasagerului. Există și un ventilator rudimentar.
Frânele sunt eficiente, iar pe un loc de parcare normal pot fi amplasate două vehicule Ami.
Inspirat de legendarul Citroen 2CV
Inspirația sa a fost legendarul model Citroen 2CV, care a fost produs din 1948 până în 1990 și care s-a vândut în patru milioane de exemplare.
Pe lângă rețeaua Citroen, acesta poate fi cumpărat în Franța în lanțurile de magazine de electronice Fnac și Darty.
Cine îl preferă
Potrivit datelor producătorului, aproape jumătate dintre cumpărători au deja o mașină și doi copii. Peste 40% dintre cei care conduc modele Ami au sub 18 ani. Reprezetanții Citroen spun că este mai sigur și mai stabil decât un scuter.
Mai bine de jumătate dintre cei care îl conduc spun că le place pentru că este ecologic, iar 30% că îl preferă în dauna transportului public, într-o perioadă în care pandemia de Covid-19 este la ordinea zilei.
Entuziasm general
”Poți să îl ții pe hol”, spune un trecător de pe stradă. ”Perfect pentru Paris”, zice o doamnă pe un bulevard. ”Chiar și eu aș putea conduce așa ceva. De ce ai avea nevoie de mai mult?”, continuă aceasta.
Alții au păreri diferite. ”Nu ar trebui să mergi pe pista de biciclete?”, sugerează un șofer.
Altcineva întreabă de unde poate fi procurat, deoarece a încercat să se programeze la un test și nu a reușit.
”Chiar vreau așa ceva. Este practic, prietenos cu mediul, este compact, este chiar… drăguț”, spune o femeie.
Le Figaro notează că Citroen Ami a primit votul publicului, stârnind ” un val de entuziasm de la cei de 7 ani până la persoane de 77 de ani”.
Sursa: libertatea.ro
Comentariile sunt închise