Locurile de vânzare în pieţele agroalimentare şi cele mixte se vor acorda în mod prioritar producătorilor agricoli autohtoni, în baza certificatului de producător eliberat de către primarul localităţii.
Bizlaw scrie că potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern cu privire la organizarea şi funcţionarea pieţelor, cota locurilor de vânzare pentru producătorii agricoli autohtoni se stabileşte de către administratorul pieţei în funcţie de tipul ei, dar nu poate constitui mai puţin de 50 la sută din suprafaţa comercială a pieţei agroalimentare şi 30 la sută din suprafaţa comercială a pieţei mixte. Aceștia sunt exceptați de la obligația depunerii notificării privind inițierea activității de comerț către autoritatea administrației publice locale.
Totodată, autorii propun obligativitatea utilizării ”cartelei comerciantului”. Astfel, atribuirea locurilor de vânzare pe o perioadă mai mare de 14 zile se va confirma prin eliberarea, gratuit, a unei cartele din partea administraţiei pieţei – cartela comerciantului, în care se va indica denumirea şi adresa comerciantului, actele în baza cărora se desfăşoară activitatea, tipul activităţii şi mărfurile comercializate. Modelul cartelei nu este tipizat, aceasta se întocmeşte de către administraţia pieţei, o copie o păstrează comerciantul şi se prezintă la solicitarea consumatorilor şi a organelor de control. Cartela comerciantului nu va putea fi transmisă spre utilizare altor persoane.
Cât privește cerințele de dotare a piețelor, pentru facilitarea activităţilor în comerţ, pieţele agroalimentare permanente vor trebui să fie dotate cu spaţii pentru depozitarea mărfurilor şi a ambalajelor, laborator de expertiză sanitar-veterinar, chiuvete pentru spălarea legumelor şi fructelor.
De asemenea, vor trebui să aibă fântâni cu jeturi de apă potabilă sau alte surse de apă potabilă, birou administrativ, spaţii pentru păstrarea materialelor de întreţinere şi de curăţenie, locuri de parcare, panouri antiincendiare, punct de colectare a deşeurilor rezultate din activitatea comercială, WC-uri publice, noduri locale de radio pentru informarea consumatorilor. Totodată, vor trebui să dețină panouri cu informaţii pentru consumatori, care includ şi Registrul de reclamaţii şi sugestii. O altă cerință este asigurarea funcţionării cabinelor de probă.
Proiectul prevede că, în termen de 6 luni de la adoptare, administratorii piețelor din țară vor trebui să se conformeze noiilor reguli.
Comentariile sunt închise