Incidentul de la StarNet: întâmplare sau incendiere

Unul dintre două noduri principale de distribuire a internetului StarNet în Republica Moldova, a fost afectat în urma unui incendiu. Mai mulți clienţi au rămas fără internet. Potrivit fondatorului companiei, Alexandru Machedon incidentul s-ar fi produs din cauza activității sale soacial-politice. Ofițerul de presă al Serviciului Protecție Civilă și Situații Excepționale, Liliana Pușcașu spune că până în prezent nu a fost identificat nici o ipoteză în acest caz. Alexandru Machedon a declarat pentru BTV că în urma pojarului de duminică, care a durat 15 minute compania a suferit o pierdere de șapte milioane de lei.

Este un lucru foarte straniu, timp de 14 ani la Starnet nu am avut așa ceva. Am construit mii de kilometri de fibră optică.  Este un caz foarte straniu. Am discutat cu inginerii care au proiectat și construit această locație. Capacitatea electrică a fost utilizată la 50 %.  Sarcina pe cabluri nu a fost maximă.  Am analizatși alte voci precum că ar fi de la baterii. Presupunem că în acest caz ar fi implicați anumiți colaboratori ai Starnet-ului. Pînă nu am probe nu vreau să vorbesc despre asta”. 

Șeful Starnet califică acest incident drept o diversiune. El precizat că s-ar fi simțit atacat pentru poziția sa civică.

”Este o diversiune pentru că acest punct acum doi ani a fost cel mai important. La prima estimare pierderea este de 7 milioane de lei în 15 minute.  Din momentul declanșării alarmei până la stingerea focului a durat 20 de minute. În 15 minute torul a fost distrus. Nu am foarte multe probie și nu vreau să acuz pe nimeni. Sunt foarte multe lucruri stranii care se petrec în jurul companiei noastre. Mă simt atacat pentru poziția mea civică care este legată de statul de drept, de democrație, de respectarea drepturilor omului”. 

Ofițerul de presă al Serviciului Protecție Civilă și Situații Excepționale, Liliana Pușcașu a declarat pentru BTV că nu a fost inaintată nici o ipotez în cazul dat.

Intervenția salvatorilor nu a fost necesară. Incendiul a fost lichidat de angajații companiei. Urmează să fie stabilite circumstanțele și cauza. Nimeni nu a avut de suferit. Deocamdată nu avem o ipoteză înaintată”.

În data de 26 februarie 2015 a fost spartă baza de date a clienților Starnet. Fișierele apărute în spațiul virtual  au fost plasate pe un cloud rusescși au conținut datele personale a peste 53.000 clienți, dintre care câteva mii de persoane juridice.

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. AcceptăAflă mai multe

Hide picture