Noile modele de autovehicule vor trebui să treacă, începînd de la 1 septembrie 2017, o serie de teste noi și mai fiabile privind emisiile generate în condiții reale de condus înainte să poată circula pe drumurile europene, a anunțat vineri Comisia Europeană, transmite auto-bild.ro.
Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate în condiții reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat să reducă decalajul între testele în condiții reale și cele de laborator. Pînă acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referință pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gamă largă de tactici, precum deschiderea ferestrelor și a ușilor, pentru a produce rezultate mai bune decît în condiții real de drum.
“Noile teste privind emisiile constituie o etapă importantă în eforturile noastre continue de a produce autovehicule mai curate și mai sustenabile în următorii ani”, a declarat vicepreședintele Comisiei Europene pentru locuri de muncă, creștere, investiții și competitivitate, Jyrki Katainen.
Noile reguli vor deveni obligatorii începînd din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule și vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.
Şi Germania a înfiinţat o nouă autoritate pentru testarea emisiilor autoturismelor cu scopul de a reda încrederea consumatorilor. Decizia vine după ce scandalul Dieselgate legat de manipularea testelor de poluare de către Volkswagen a scos la iveală problemele existente la nivelul întregii industrii.
Sursa foto: Antena1
Comentariile sunt închise