Autostradă care are peste 100 km pe apă

Overseas Highway este o autostradă de aproape două sute de kilometri, care leagă insulele din arhipelagul Florida Keys de continent, printr-o serie de zeci de poduri peste Atlantic. Din anul 2009, şoseaua a fost inclusă între cele mai spectaculoase drumuri din Statele Unite, All-American Roads.

Ovesrseas Highway (n.r. Autostrada peste mări, în limba engleză) este denumirea dată unei porţiuni de 205 kilometri a şoselei U.S. Route 1, care traversează SUA, de la nord la sud, străbătând 3.813 kilometri, din Fort Kent, Maine, la graniţa cu Canada, până în Key West, Florida, cel mai sudic punct al Statelor Unite continentale. Ultima secţiune a şoselei, care trece din insulă în insulă, conectând peninsula Florida de Key West, străbate 42 de poduri şi, în marea ei majoritate, se află deasupra apelor oceanului, scrie independent.md.

Henry Flagler, “părintele oraşului Miami”, a fost primul care a propus conectarea arhipelagului Florida Keys de continent, la sfârşitul secolului al XIX-lea. Florida East Coast Railway, calea ferată pe care o dezvoltase, ajungea până la Miami, la 250 de kilometri de cel mai sudic punct al arhipelagului, aflat în apropiere de Havana, Cuba. În acea perioadă, traficul de mărfuri şi de pasageri între Statele Unite şi vecinii din sud era încă înfloritor, iar Key West era portul american cel mai apropiat de canalul Panama, încă în construcţie.

Flagler a demarat proiectul de extindere a căii ferate în 1904 şi l-a finalizat în 1912, fiind primul pasager care a străbătut arhipelagul cu trenul. Bătrân şi aproape orb, industriaşul a spus că şi-a îndeplinit ultimul vis pe care voia să-l realizeze înainte să moară. Henry Flagler a decedat un an mai târziu, în 1913, la 83 de ani.

În 1935 însă, uraganul de Ziua Muncii (n.r. prima luni din septembrie, în Statele Unite), cel mai puternic care a lovit America în întreaga istorie, a distrus o mare parte a căii ferate şi a provocat pagube majore porţiunilor rămase în picioare. Incapabilă să refacă tronsoanele distruse, compania care administra drumul de fier a vândut podurile şi terasamentul către statul Florida, în schimbul sumei de 640.000 de dolari. Autorităţile au decis să nu refacă însă vechiul drum şi au optat pentru construcţia unei şosele care să prelungeasca autostrada U.S. Route 1. Aceasta avea să urmeze traseul fostei căi ferate şi, acolo unde era posibil, să se folosească de podurile încă rămase în picioare şi care puteau fi reabilitate. În timp, unele dintre acestea au fost înlocuite cu structuri noi, care permit circulaţia pe mai multe benzi, dar vechile poduri nu au fost demolate şi pot fi încă observate mergând paralel cu cele moderne.

La presiunea Marinei americane, care desfăşura numeroase operaţiuni în zonă, şoseaua a fost finalizată şi inaugurată rapid. Până în 1954, şoferii care doreau să traverseze drumul trebuiau să plătească o taxă de un dolar pentru autovehicul şi câte 25 de cenţi pentru fiecare pasager. Întreaga autostradă a fost reabilitată la începutul anilor ’80, când 38 dintre poduri au fost înlocuite. Printre acestea s-a aflat şi Seven Mile Bridge (n.r. Podul de şapte mile, în limba engleză), unul dintre cele mai lungi din lume, la momentul construcţiei. Noua structură este puţin mai scurtă decât cea originală şi apare în numeroase producţii cinematografice, printre care Licencse To Kill – Permis pentru crimă, 2 Fast 2 Furios – Mai furios, mai iute, ori Mission Impossible III – Misiune imposibilă 3.

Autostrada, care străbate Golful Mexic şi Strâmtoarea Floridei şi poate fi traversată în mai puţin de patru ore, a fost inclusă în rândul celor mai frumoase drumuri din Statele Unite, All-American Roads, în 2009. Acestea se adaugă celor 120 de National Scenic Byways (n.r. Drumuri naţionale pitoreşti, în limba engleză), care trebuie să îndeplinească unul dintre cele şase criterii obligatorii: să fie importante din punct de vedere arheologic, cultural, istoric, natural, recreaţional, sau al peisajului. Distincţia de All-American Road a fost acordată celor 31 de şosele care îndeplinesc mai mult de un criteriu dintre cele necesare pentru a face parte dintre National Scenic Byway, dar sunt şi importante la nivel naţional şi prezintă caracteristici unice care nu se regăsesc în alte locuri în Statele Unite.

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. AcceptăAflă mai multe

Hide picture