Subiectul suspendării circulației trenurilor suburbane rămâne unul dintre cele mai discutate. Această problemă îngrijorează lucrătorii de la întreprindere și oamenii, care ajung la servici cu trenul. Oamenii se arată deranjați de situația instabilă și le este frică că trenurile își pot înceta circulația în orice moment. Iar pentru majoritatea, acesta este singurul mod accesibil de circulație.
Nina Iscolinîi lucrează ca operator la o gară din Bălți de 38 de ani. Pentru a ajunge la serviciu, femeia zilnic vine cu trenul din Putinești și pleacă acasă cu microbuzul.
Aceasta recunoaște că drumul spre muncă este foarte dificil, mai ales seara, deoarece programul ei de lucru nu coincide cu programul microbuzelor. Potrivit femeii, dacă conducerea căii ferate decide să anuleze ultimele două trenuri suburbane, va trebui să petreacă noaptea la serviciu.
De asemenea, Nina Iscolinîi a spus că soțul ei a dedicat 25 de ani întreprinderii Calea Ferată, iar acum stă acasă. Este chemat la serviciu, doar atunci când apare un volum mare de muncă. Femeia recunoaște că, acum familia supraviețuiește datorită animalelor ce le cresc în gospodărie.
Oamenii se plâng că au rămas fără lucru. Roman Șerbacov s-a întors din străinătate, și a încercat să obțină un loc de muncă temporar la calea ferată, dar rudele sale l-au informat că nu există locuri de muncă, nu s-au achitat salarii și nimeni nu știe ce va urma.
Amintim că Comisia conomie, buget și finanțe a Parlamentului a refuzat propunerea de suspendare a circulației trenurilor suburbane. După analiza situației de la Calea Ferată, parlamentul a creat o comisie specială din 10 deputați care va studia activitatea întreprinderii din ultimii 10 ani. Raportul va fi transmis legislativului.
Potrivit primarului de Bălți, Renato Usatîi, deși situația la Calea Ferată Moldova continuă să se agraveze, nimeni nu face nimic pentru a elabora și implementa un plan de conservare și dezvoltare a întreprinderii. El a reiterat propunerea sa, de a dezvolta un proiect de modernizare a întreprinderii, care nu va permite Căii Ferate să moară complet: „Întreprinderea trebuie ridicată de la zero, dar până acum nimeni nu s-a preocupat, măcar să pregătească un proiect de modernizare a întreprinderii, ce să mai mai vorbim de banii, necesrai pentru reconstrucția căii ferate ”.
Comentariile sunt închise