Înlocuirea sistemului de canalizare de pe strada Kiev s-a transformat în cea mai importantă problemă a orașului. La această concluzie s-a ajuns după primirea rezultatelor examinării stării tehnice a rețelei de canalizare gravitațională, la solicitarea autorităților locale. În urma inspecției vizuale, experții au remarcat starea nesatisfăcătoare a rețelei de canalizare existente pe strada Kiev, care este folosită de 47-48 de ani; funcționează într-un mediu agresiv; în locuri cu un nivel ridicat de ape subterane sau în locuri unde se produc periodic scurgeri de apă, ceea ce deteriorează țevile din beton armat și le scurtează durata de viață.
În cadrul ședinței de astăzi a Comisiei pentru situații Excepționale cu privire la situația de pe strada Kiev, șeful direcției gospodărie comunală a propus reparația sistemului de canalizare pe etape, începând de la cea mai problematică zonă Gara Feroviară Bălți-Slobozia până la strada Cahulului, pentru a putea pune în circulație transportului public pe carosabilul din stânga a drumului.
Potrivit lui Igor Globerg, o reconstrucție completă a sistemului de canalizare va dura aproximativ 20 de luni și costă peste 100 de milioane de lei. Costurile precise ar putea fi clare, doar după efectuarea documentației de proiectare.
Potrivit primarului de Bălți, pe lângă problema reconstrucției sistemului de canalizare, există și problema transportului. Orășenii sunt deranjați că nu pot ajunge din centrul localității spre Gara de Nord.
În urma ședinței, s-a decis elaborarea unui plan pentru o noi rute de transport, precum și efectuarea unei expertize geodezică și geologică, pentru a verifica dacă există goluri sub asfalt care ar putea duce la prăbușirea acestuia.
Comentariile sunt închise